Reklamacja produktu – co każdy konsument powinien wiedzieć

Znajdź nas

Adres
ul. Marszałkowska 1
Warszawa, 00-500

Godziny
Poniedziałek—Piątel: 9:00–17:00
Sobota & Niedziela: 11:00–15:00

Reklamacja produktu – podstawowe informacje

Zakup towarów to w zasadzie proces prosty i na tyle codzienny, że nie zastanawiamy się nad nim dłużej. Jest to częsty błąd ponieważ wielokrotnie okazuje się, że kupujemy produkty, które są nietrafione lub posiadają wady. Jeśli się dobrze nad tym zastanowimy na pewno sami wielokrotnie kupiliśmy produkt lub towar, który miał wadę lub był uszkodzony. Fakt, że go kupiliśmy, poza oczywistym błędem sklepu, który taki towar wystawił, wynikał z pewnością z faktu, że się spieszyliśmy i nie obejrzeliśmy produktu dokładnie. Nad każdym, nawet najmniejszym zakupem warto się dokładnie zastanowić i sprawdzić przed zakupem czy produkt nie posiada wad. W ten sposób można sobie oszczędzić problemów, związanych z możliwościami zwrotu towaru czy całym procesem reklamacji.

Oczywiście w przypadku gdy towar został już kupiony i odkryjemy w nim wadę przysługuje nam prawo do reklamacji. Jest to jedno z podstawowych praw konsumenta, które często jest jednak niewykorzystywane lub konsumenci ewidentnie go nadużywają. Warto zatem dokładniej mu się przyjrzeć i zrozumieć zasady regulujące proces reklamacji. Wiadomo przecież, że dokonując zakupów jako świadomy konsument mamy same korzyści. Po pierwsze, kupujemy rozsądnie i wybieramy produkty, które faktycznie są nam potrzebne. Poświęcając oczywiście odpowiednią ilość czasu na zakupy w większości przypadków mamy pewność, że zakupione produkty nie są uszkodzone.  Po drugie natomiast znamy dokładnie swoje prawa i wiemy jak z nich rozsądnie korzystać.

Reklamacja produktu – informacje praktyczne

Reklamacja produktu umożliwia konsumentowi, który wykaże, że towar posiada istotną wadę, zwrot takiego towaru i zażądanie zwrotu pieniędzy oraz dodatkowo istnieje możliwość naprawy towaru lub jego wymiany na nowy. Możliwe jest także całkowite odstąpienie od umowy. Oczywiście, konsument musi wykazać, że towar posiada naprawdę istotną wadę. Co ciekawe, w przypadku gdy towar popsuje się po raz drugi klient ma prawo nie zgodzić się na kolejną naprawę lub wymianę. Warto dokładnie zapoznać się z przepisami regulującymi proces reklamacji i zacząć kupować świadomie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *